Legal notice
Återbetalningspolicy
Returnera en vara/ångerrätt 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, det vill säga oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den utan att förstöra förpackningen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Liten mindre minst erbjuder 30 dagars returrätt.
Kontakta oss innan du returnerar din vara via e-post till kontakt@litenmindreminst.se. Beskriv i ditt meddelande vad du vill returnera och uppge ditt namn, din adress, din e-postadress, vilket ordernummer du har samt vilka varor som ska returneras. Vi skickar därefter ut en returfraktsedel eller QR-kod till dig. Returavgiften är 99 SEK per returnerat paket. Produkten ska returneras i oförändrat skick och i originalförpackning samt originalemballage med returfraktsedel från oss. Returfraktsedeln ska fästas på ytteremballaget och inte på produktens kartong. Det är du som konsument som ansvarar för risken vid returfrakt, såsom skada eller om paketet kommer bort. Det är upp till dig som konsument att skydda varan med emballaget så väl att den inte skadas under frakten. Återbetalning för produkten sker när vi mottagit ditt paket och konstaterat att produkten är i oförändrat skick, vi återbetalar EJ returavgiften. Vi förbehåller oss rätta att dra av en summa motsvarande värdeminskningen på varans ursprungliga värde vid märkbart använd eller skadad produkt.
Posters
För retur av posters ska du returen dessa enligt instruktioner som kommer med paketet vid leverans. Har du frågor kring hur du ska gå tillväga för att returnera en poster kan du alltid kontakta oss.
Betalning
LITEN MINDRE MINST använder sig av Shopify Payments, vid kassan kan du välja att betala med kort/kreditkort eller Klarna eller Mondido payments (Swish). Shopify Payments erbjuder dig en anpassad och trygg betalningsupplevelse. Hos Klarna identifierar du dig med hjälp av den information du anger när du handlar. Det är Klarna som presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, till exempel banker. När du har identifierats uppvisar Klarna vilka alternativ som är tillgängliga för just dig så som faktura, betalning med kort eller direktbetalning via bank. För information om din betalning med Klarnas kan du läsa mer om Klarnas villkor här. Shopify Payments accepterar betalkorten VISA, Mastercard och Maestro. Det går också bra att betala med ApplePay, ShopPay och GooglePay, Swish (Mondido payments).
Reklamation och klagomål
Enligt konsumentköpslagen har du som kund reklamationsrätt i tre (3) år efter det att du har tagit emot varan. LITEN MINDRE MINST tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Detta kräver dock att felen inte kan skyllas på felaktigt bruk av varan eller annan skadeförvållande åtgärd som medfört felen.
Det är viktigt att du anmäler din reklamation korrekt. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Innan du returnerar varan ska du ta en bild och mejla kontakt@litemindreminst.se. Vid kontakt med oss gällande reklamation ska du ange ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt ordernummer och beskriva felet så noggrant som möjligt. Du ska också spara emballaget för eventuell reklamation till Postnord för transportskada. När vi tar emot din returnerade vara kontrollerar vi den och om vi tycker att din reklamation är skälig så får du antingen en ny vara eller pengarna tillbaka. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer, läs mer på www.arn.se.
Tvist och lagval
Vid eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och beslut från ARN. Eventuell tvist ska lösas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige, läs mer på www.arn.se. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av våra köpvillkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Ansvarsbegränsning
Vi ansvar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på www.litenmindreminst.se samt slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att bilderna på produkterna återger produkternas exakta utseende men vi försöker alltid göra vårt bästa med att exponera produkterna så korrekt som möjligt genom våra leverantörers bilder och egna bilder på produkterna.
Ändringar i köpvillkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra i våra villkor. När vi ändrar i våra villkor kommer det att publiceras på vår webbplats och våra villkor anses accepterade i samband med order.